justswaag.blogg.se

Vi är två tjejer som har denna bloggen. här kommer vi skriva olika fanfics (noveller). hope you enjoy it :D

OVERBOARD -04-

Kategori: Overboard.

 

Jag vaknar av oljudet från alarmet på min mobil, jag lyftar sakta ögonlocken, tar min mobil och trycken på 'snooze' knappen. Jag lägger mig ner i sängen igen, tätt in till Selena. Jag drar in hennes underbara doft. Jag hinner precis slumra till lite, när jag hör alarmet än en gång. Denna gånger stänger jag av alarmet helt, ställer mig upp och vaknar Selena genom att ge henne en lätt puss.

vakna, vi har en timme på oss tills vi måste sticka” sa jag.

Selena bara tittar på mig sömnigt utan att svara, sedan ställer hon sig upp och går mot sin resväska.

vad tycker du jag ska ha på mig idag?” frågar Selena.

ta bara något slappt, vi ska sitta på flyg och sånt bara” svarar jag.

Selena tar fram en orange t-shirt, med svart tryck och ett par enkla shorts. Hon bytar om medans jag bara ligger ner i sängen och tittar på.

vad stirrar du på?” sa Selena med ett flin.

på dig..” svarar jag.

Hon kysser mig snabbt, sedan går hon in i badrummet.

Jag själv tog fram ett vitt sort linne, med ett tryck på och ett par blåa trekvarts byxor, jag drar på mig ett halsband, då inser jag hur katastrof mitt hår är, så jag sätter snabbt på mig en grå mössa, som täcker hela håret. Selena kommer ut från badrummet, hon är jätte fin som vanligt, hon har sminkat sig lite lätt, borstat igenom håret och dragit på sig några armband.

du är jätte fin!” sa jag.

du med, älskling” svarar Selena, och ger sedan mig en lång kyss. Jag lägger mina händer på hennes midja och besvarar kyssen, hon lägger sina händer i min nacke och drar mina läppar närmare hennes, jag masserar dem mjukt. Plötsligt hör jag en röst bakom mig.

spara det där till senare, vi måste åka nu” sa Scooter och skratta.

Jag och Selena börjar skratta, sedan tar jag tag i hennes hand och vi börjar gå mot Scooter,

Vi sätter oss ner i en stor bild, och avfärden mot flygplatsen börjar.

 

Mitt i min mardröm vaknar jag av att mitt alarm ringer.

tack gode gud..” viskar jag för mig själv.

Jag låg helt genom svettig i sängen efter den hemska drömmen, så jag går direkt in i duschen och sätter på kallt vatten, jag låter bara vattnet rinna ner över min kropp.

När jag var färdigduschad fönar jag mitt långa bruna hår, och tar sedan på mig en rosa tröja med svart tryck och ett par enkla blåa shorts. Sedan flätar jag mitt bruna går, hänger en fläta på var sida, sminkar mig lite lätt och drar på ett par solglasögon. När jag är helt klar, går jag till den lilla hallen och tar på mig ett par korta svarta converse, sedan går jag ner till hotellets frukost och träffar resten av mitt team, som redan sitter där nere.

hej Miley, hur känner du dig idag?” sa mamma.

toppen, lite trött bara” sa jag.

Jag går fram till frukost buffén, tar en tallrik och lägger på en massa läckerheter.

Sedan sätter jag mig vid det fyrkantiga bordet, jag äter samtidigt som jag pratar med teamet om konserten ikväll.

jag tänkte vi skulle ut i Stockholm lite idag, kolla runt och träffa lite fans, innan konserten alltså, vad säger du om det?” sa Mileys manager.

visst, det låter jätte bra, ska vi ses här nere om en kvart?” svarar jag.

det blir bra” svarar han.

Jag går upp på mitt rum, borstar tänderna och sedan kollar mig en sista gång i spegeln innan jag går ner till receptionen och möter de andra. Vi går ut från hotellet och ut på en av de stora shoppinggatorna i Stockholm. Efter bara gått i stan i fem minuter, så står ett fan framför mig och vill ta en bild. Vi gör det avklarat, ger henne en autograf, och sedan gick vi vidare.

Det blev inte så mycket shopping idag, men jag kände mig ändå nöjd när jag kom hem till hotellet igen. Jag hade ju fått träffa en massa underbara fans osv, så nu var det bara att vänta in konserten jag skulle ha ikväll!

Jag gick ner till receptionen, och sedan ner på gatan, där står min turnébuss som jag ska åka till globen med och väntar, jag hoppar in i den och möter mitt underbara team.

Vi åkte till Globen som planerat och går in backstage där jag ska bli sminkad och ombytt av min stylist.

hej Miley!” säger min stylist glatt när han ser mig.

hej, det var ett tag sen!” sa jag.

Jag sätter mig ner i en svart bekväm stol framför en spegel, och min stylist sätter igång.

Han plattar mitt långa bruna hår, sedan börjar han sätta igång med sminket.

När jag var klar med utseendet var det bara outfiten kvar, han tog först fram en svart klänning med stora hål i, men den sa jag nej till direkt, så han tar fram en stor, pösig tröja med brittiska flaggans tryck på, till det matchar han med ett par svarta håliga shorts. Jag sätter på mig det, och blev själv riktigt nöjd, då återstod bra skorna!

vad sägs om dessa?” min stylist håller fram ett par svarta höga klackaskor, de såg lite rockiga ut, jag testade dom, och de passade perfekt in på min outfit.

Jag började gå mot scenen, och när jag satt på huk under scenen för att åka upp, gav min manager mig en mikrofon, och jag började sjunga, alla fans skrev av glädje. Jag hissades upp på scenen och fick se alla glada ansiktet som både stod och satt ner i den stora arenan!

 

Vi hade precis hoppat av planet när jag ser alla fans står och skriker mitt namn, jag går fram till dem och vinkar lite, sedan för Kenny mig till turnébussen. Väl inne i bussen sätter jag mig direkt vid tv'n och sätter på mitt Xbox, dags för lite game.

Det tog ungefär en timme till hotellet. Och det var riktigt fint där inne, och varmt var det.

jag kan tyvärr bara stanna här i två nätter” sa Selena bekymrad till mig, när vi kommit in på vårt rum.

det gör inget, du får säkert roligt på din egna turné” svarar jag henne.

jag hade gärna stannat, men måste verkligen åka”

jag förstår dig, men vi träffas direkt när vi båda är klara”. Jag ler mot henne, och pussar henne sedan på hjässan.

När det blev kväll, så gick jag och Selena ut på restaurang själva, vi ville ha lite tid ensamma en stund. Det kom in en kort, svarthårig tjej och tog vår beställning, det tog inte alls lång tid tills maten kom in, och den var riktigt god.

det var jätte gott!” sa Selena, när hon ätit upp all sin mat på tallriken.

ja, det va det” svarar jag henne.

Vi går sakta tillbaka till hotellet, medans vi håller om varandra och tittar oss runt i den fina staden.

 

 


Sorry att kapitlet idag kanske inte blev så jätte intressant, men det kommer bli bättre snart! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: