justswaag.blogg.se

Vi är två tjejer som har denna bloggen. här kommer vi skriva olika fanfics (noveller). hope you enjoy it :D

Overboad -01-

Kategori: Overboard.

                              

”Och nu välkomnar vi *trumvirvel* popsensationen Miley Cyrus!”

”BUUU!” hör jag hur publiken skriker. Fler och fler börjar bua åt mig.

”Stick iväg med dej!” hör jag hur någon skriker, jag springer snabbt ut från scenen.

 

Jag vaknar plötsligt utav att Betty slickar på min fot.

”det var bara en dröm” tänker jag samtidigt som jag sätter mig upp i sängen.  Jag kollar ut över mitt väldigt stökiga rum och suckar högt. Jag reser mig upp och går mot min stora Walk in Closet, där hittar jag ett par tighta, mörka jeans som jag matchar med en slapp grå tröja. Jag hänger på mig en del smycken runt halsen och armarna och går sedan ner till köket.

Jag öppnar kylskåpet och tar fram mjölk och pålägg, sedan brödet ur skafferiet. När jag har fixat färdigt min frukost så går jag och sätter mig vid köksbordet och tar fram dagens tidning.

Jag hör hur mobilen vibrerar och springer snabbt upp på rummet för att hämta den.

From Liam: Älskling, jag är så himla ledsen för allting.

Jag ignorerar smset, men efter någon minut vibrerar mobilen ännu en gång.

From Liam: jag är så korkad. Vill inte ha någon annan än dig!

”definitivt”  tänkte jag för mig själv. Att först ha så mycket känslor för mig och sen dejta en annan tjej, och sen vilja ha tillbaka mig. Hah, då är man verkligen korkad..

Jag fortsätter äta min frukost, då jag slår en snabb kik på klockan.

Juste, jag skulle ju träffa Mandy klockan 12, vilket är om 15 minuter!

Jag äter snabbt upp och går sen in i badrummet och borstar snabbt tänderna, applicerar snabbt lite foundation och mascara, och går sen ut i hallen för att ta på mig mina bruna, läderboots.

Jag småspringer till Starbucks när jag inser att jag bara har fem minuter på mig. Utanför står Mandy och ler stort. Jag ger henne en stor kram och sedan går vi in och sätter oss.

”jag hörde att du skulle sjunga med Justin på hans konsert!?” frågar Mandy och ser glad och chockad ut på samma gång.

”haha, ja, det ska faktiskt bli riktigt spännande eftersom han är superduktig och så.” svarar jag.

När vi suttit där i en halv timme så bestämmer vi oss för att gå och shoppa på den stora shoppinggatan. Jag tillbringar hela dagen med Mandy, och eftersom vi inte har träffats på jätte länge så hade mycket att prata om. Klockan blev halv sju när jag tog farväl av Mandy och började gå hemåt.

Dagarna rusade förbi tills det bara var en dag kvar innan jag skulle påbörja turnén. Turnén skulle börja i Sverige där jag hade fått höra att jag hade många fans.

Så som dem andra dagarna så gick denna dagen också fort och det blev snabbt kväll.

”kom då Betty!” sa jag medans jag var på väg upp till mitt rum. Vi båda kryper ner i sängen och det tog inte lång tid tills jag somnade. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: