justswaag.blogg.se

Vi är två tjejer som har denna bloggen. här kommer vi skriva olika fanfics (noveller). hope you enjoy it :D

Overboard -02-

Kategori: Overboard.

 

upp och hoppa grabben, du har en halvtimme på dig!” skriker Kenny i dörröppningen till mitt rum.

Jag öppnade sakta upp ögonen, jag reser mig upp och tar två tunga steg till toaletten. Jag tar på mig ett par gråa mjukisbyxor och en vit tröja, tar ytterst lite vax i mitt spretiga hår, sedan en grön keps på huvudet.

Jag går ut till köket där frukosten redan står serverad på bordet, jag sätter mig ner och börjar äta.

är du redo inför ikväll gubben?” säger mamma.

jadå, det kommer säkert gå toppen!” svarar jag.

är ni redo?” skriker Kenny från ytterdörren.

Jag och mamma går ut till Kenny, jag tar på mig mina vita Supra skor, sedan en svart kofta.

Vi sätter oss i Kennys bil, och avfärden mot arenan där vi ska genrepa börjar, det tog ungefär en kvart dit, jag nästan rusar in på arenan där jag möter resten av mitt team.

redo för ikväll?” frågar Scooter mig.

mer än redo” svarar jag med ett flin.

Jag går upp på scenen och börjar repa.

 

Jag vaknar av att min mobil som ligger på det vita nattduksbordet viberar, det är mitt alarm som ringer. Jag stänger av alarmet efter att det plingat ett tag. Jag går in i min Walk in closet och tar på mig ett par svarta tighta jeans och ett vitt pösigt linne. Sedan går jag ner till köket och börjar göra min frukost. Mobilen viberar, jag tar upp den och svarar.

hey”

hej, vi är utanför nu, flygplanet lyfter om två timmar!” hör jag mamma halvskrika i andra änden.

okej , jag kommer” säger jag och lägger på. Jag tar min väska som har stått färdigpackad i några dagar och tar på mig mina boots. Jag kallar på Betty och kom kommer glatt springades. Jag lyfter upp henne och vi går ut. Jag låser dörren och går mot turnébussen som står parkerad utanför.

hej hjärtat, jag har längtat så efter dig!” säger mamma glatt och ger mig en kram när jag kommer in i bussen.

jag har saknat dig också!” svarar jag min mamma och besvarar kramen.

Jag går till resten av mitt team och slår mig ner i en stor brun soffa.

Det tog inte så lång tid till flygplatsen, så när vi var framme steg vi ut och gick raskt till vår gate. Det blev bara fler och fler paparazzi, även många fans kom fram till mig och ville ha min autograf. Jag skrev självklart autografer till mina fans, och tog nån bild.

När vi tillslut satt på planet, kunde jag äntligen andas ut, nu var jag på väg till Sverige!

Jag satte i hörlurar i öronen och lyssnade om och om på låten 'overboard', den låten jag skulle få sjunga med Justin på hans konsert, det skulle bli grymt! Mina ögonlock blev tyngre, och tillslut somna jag.

Jag vaknar av att det ropas ut i högtalarna att vi ska landa, så nu behövde alla ta på säkerhetsbälte, för dom som inte hade det.

När jag stog på fast mark igen, gick jag och teamet till turnébussen och körde raka vägen till ett lyxigt hotell rätt nära globen. När jag packat upp lite smått, åkte vi raka vägen till globen för att genrepa en sista gång, innan den stora konserten imorgon, jag var så spänd!

 

äntligen klar med genrepet” tänkte jag för mig själv när musiken på sista låten slutade.

riktigt bra Justin, fansen kommer älska det ikväll!” skriker Scooter nedifrån scenen.

tack Scooter!”svarar jag.

När jag och teamet kommit ut från arenan, går vi till en stor resturang, vi slår oss ner allihopa vid ett ledigt bord, och börjar söka i menyerna, som låg på det runda träbordet.

jag tar kycklingen” säger jag nästan meddetsamma.

Till skillnad från de andra, som tog väldigt lång tid på sig att välja vilken maträtt de skulle ha. Tillslut stod i alla fall maten på bordet, och vi alla började hugga in.

 

Nu var det bara en halvtimme kvar tills jag skulle stå på scenen och sjunga första låten 'baby'. Jag hörde hur fansen började fyllas på, och snart var arenan nästan full.

5 minuter kvar!” hör jag Usher säga bakom mig.

yes, jag är riktigt redo idag!” svarar jag.

Jag börjar gå mot scenen, när jag står precis bakom scenen när jag hör från Scooter lite längre bort att jag ska in på scenen. Så jag går in på scenen med ett stort leende, alla skriker!

hej allihopa, hur är det ikväll?” säger jag ut till publiken.

Sedan startar 'Baby'.

 


Kommentera ifall ni tyckte den var bra! :D

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Bra, men vilket land är Justin i? :)

    2012-08-05 | 23:28:55
    Bloggadress: http://bieberrstorys.blogg.se
  • Belieber säger:

    Bra!

    2012-08-06 | 09:59:03

Kommentera inlägget här: